İŞ YERİNDE PROFESYONEL DAVRANMANIN 10 YOLU(ÇEVİRİ)

İş yaşamında “profesyonel” davranmanın ne kadar önemli olduğunu sıkl1ıkla duyarız. Eğer yükselmek, göze çarpmak, ciddiye alınmak, patronunuza takım için değerli olduğunuzu düşündürmek istiyorsanız, profesyonel biçimde çalışmak zorundasınız.

Peki işverenler “profesyonel olmak” deyimiyle tam olarak neyi kastediyorlar? Peki işinizi her zaman zamanında ve iyi yapmak yeterli mi yoksa profesyonel bir çalışan olmanız için yapmanız beklenen başka şeyler var mı?

PROFESYONEL OLMAYAN DAVRANIŞLARDAN KAÇININ

İşvereniniz profesyonel olmak kavramının kendi bakış açısına göre ne demek olduğunu açıkça belirtmeyebilir. Fakat herkes yaşadığı bazı deneyimler sonucunda, “profesyonel olmayanın” ne olduğunu bilir. Projelerin ve görevlerin geç teslim edilmesi, toplantılara hazırlık yapılmadan katılmak, iş yerinde dedikodu yapmak gibi hareketler örnek verilebilir.

Başka neler sizi profesyonel olmayan çalışan olarak gösterir? İnsanlara saygısız davranmak, onları gereksiz yere bekletmek, fikirlerini çalmak, söz verilenin tersini yapmak ve sözleri tutmamak sayılabilir.

PROFESYONEL OLMANIN 10 YOLU

Profesyonel davranış, diğer insanların sizi güvenilir, saygılı ve işin ehli 2(yetkili) olarak görmeleri için ne gerekiyorsa yapmak demektir. Çalıştığınız yere ve işinize göre yapmanız gerekenler değişebilir. Bununla birlikte profesyonel olmak için bazı ortak davranışlar sayılabilir:

  1. Yeterlilik/Yetkin Olmak: Yaptığınız işte iyi olun. Bunun için yeterli bilgi ve beceriye sahip olun.
  2. Güvenilirlik: Diğerlerinin çalışmaları sizin işinizin bitmesine bağlı olabilir. İşinizi zamanında bitirin.
  3. Dürüst Olmak: Doğruyu söyleyin, olaylar hakkında şeffaf olun.
  4. Tutarlı Olmak: Prensip ve yöntemlerinizin istikrarlı ve tutarlı olsun
  5. Diğer Çalışanlara Karşı Saygılı Davranmak: Bütün insanlara önemli olduklarını hissettirecek şekilde yaklaşın.
  6. Kişisel Gelişim: Yetenek ve bilgilerinizin eskimesine izin vermeyip güncellemek için yollar arayın.
  7. Pozitif Olmak: Kimse pesimist insanlardan hoşlanmaz. Neşeli bir tutum takınıp, problem çözücü bir yaklaşım sergilemeniz büyük değişiklikler yaratacaktır.
  8. Diğerlerine Yardımcı Olmak: Çalışma arkadaşlarımızla aynı gemide yol alıyoruz, onlara işlerin doğru yöntemini gösterin ve yardıma ihtiyaçları olduğunda yanlarında olun.
  9. İş Odaklı Olmak: Özel yaşantınızın iş yaşamınıza gereksiz yere etki etmesini engelleyin ve şahsi meselelerinizle iş yerinde zaman kaybetmeyin.
  10. Dikkatli Dinlemek: İnsanlar dinlenmek ister, düşüncelerini doğru dürüst açıklamalarına izin verin.

3

Yukarıdaki 10 özellikten ne kadar fazlasını uyguluyorsanız, pozitif itibar oluşturma şansınız o kadar yükselecektir. Bunlar size maaş artışı, promosyon, sevdiğiniz görevleri alma şansı, küçülmelerde işten çıkartılma olasılığının azalması ve yöneticiler ile çalışma arkadaşlarınızın saygısını kazanma olarak geri dönecektir.

Aynı zamanda öz değer ve saygınlığınızın artması duygusal açıdan yararınıza olacaktır. Ek olarak, gelecekte iş bulabilme şansınızı korursunuz. Özetle olabildiğince profesyonel davranmak için çokça nedeniniz var.

KAYNAK: https://www.monster.ca/career-advice/article/10-ways-to-be-professional-at-work-canada